Informatie voor standhouders

Lees deze info goed voordat je inschrijft!
Zo staan wij, de organisatie, en jij, de standhouder, niet voor verrassingen op het event zelf.

Na inschrijven en overschrijven volgt nog een finale bevestigingsmail.
Bij inschrijving en betaling aanvaardt de inschrijver dit reglement.
De werkgroep Zoetemarkt behoudt zich het recht voor te beslissen in alle geschillen.

Zoete specialiteiten, bij voorkeur streekgebonden, origineel en exclusief. De producten moeten courant of bij feestelijke gelegenheden verkrijgbaar zijn in de streek van herkomst. Losse verkoop van bv. groenten, kazen, vlees horen niet thuis op de Zoetemarkt.

Indien er meerdere aanvragen zijn voor een zelfde product zal de werkgroep die in eerste instantie proberen te spreiden over het Zoetemarkt-terrein. Indien niet mogelijk behoudt de organisatie zich het recht een aanvraag te weigeren.

Vermeld bij inschrijving duidelijk alle soorten producten. Enkel de door de organisatie goedgekeurde producten mogen op de markt verkocht worden.Ā Andere producten dan deze moeten uit de stand verwijderd worden.

Dranken kunnen enkel verkocht worden door de organisatie.
Standhouders mogen geen dranken (met of zonder alcohol) verkopen.

Als er toch andere producten dan toegestaan of drank verkocht wordt zijn we genoodzaakt omĀ de sluiting van de stand op te dringen enĀ je stand niet meer toe te laten de volgende jaren.

De Werkgroep Zoetemarkt kan een kraampje ter beschikking stellen voor de nieuwkomers. Deze metalen standjes hebben een dak en een presentatieblad. De lengte van zoā€™n kraampje is 2,5 m.

  • Deelnameprijs voor deĀ nieuwkomersĀ isĀ 50 ā‚¬Ā met een standje van de zoetemarkt (5 m en 5 m wagenruimte).
  • Wens je als nieuwkomer een eigen stand of een grotere stand te plaatsen, geen probleem. Laat maar weten. Dan rekenen we een extra van 15 ā‚¬ per extra gevraagde meter boven 2,5 m werkruimte.
  • Niet-nieuwkomersĀ betalenĀ 100 ā‚¬Ā per stand op de Zoetemarkt met eenĀ werkruimte van 2,5 m en een wagenruimte van 5 mĀ enĀ 15 ā‚¬ per extra gevraagde meter boven 2,5 m werkruimte
  • Elektriciteit en water kunnen voorzien worden tegen een kost van 15 ā‚¬ per voorziening. Graag weten we vooraf welke voorzieningen nodig zijn. Verlengkabels/-slangen zijn voor rekening van de standhouder. Enkel ā€˜silentā€™ generatoren zijn toegelaten.

We laten alle standhouders eerst samenkomen op een afgesproken verzamelpunt.
Er wordt vanaf 9u30 in juiste volgorde naar de Zoetemarkt-locatie gereden. De kraampjes worden vanaf dan opgesteld. Het terrein gaat pas open voor publiek vanaf 11u.
Om veiligheidsredenen vragen we dat de wagens niet vertrekken voor 18 uur.

Als het kan is aangepaste kledij en versiering van uw kraampje een troef. Er kan ook promotie gemaakt worden voor jouw streek van herkomst (afspreken met uw Dienst van Toerisme).

  • De inschrijving en betaling kan ten laatste tot vier weken voor het evenement.
  • De inschrijving is definitief na bevestiging van de organisatie, het overschrijven van het standgeld en het ontvangen van een laatste bevestigingse-mail.
  • De betaling gebeurt na bevestiging door de organisatie.
  • Grote vermogens kunnen wij niet voorzien.

In geval van afgelasting van het evenement en/of het feest omwille van overmacht, onvoorziene weersomstandigheden, ongunstige weersvoorspellingen, beslissing(en) van de Overheid (nationaal, regionaal, provinciaal of gemeentelijk) , materiƫle onmogelijkheid of om het even welke andere reden buiten de wil om van de organisatoren kunnen de organisatoren noch persoonlijk, noch solidair, noch collectief verantwoordelijk gehouden of gesteld worden voor de eventuele nadelige gevolgen die de inschrijvers en of deelnemers hiervan zouden ondervinden.

Bij afgelasting en/of het niet plaatsvinden van het evenement is de schadevergoeding per inschrijver hoe dan ook beperkt tot het betaalde bedrag voor de inschrijving.

Zelf annuleren kan met volledige terugbetaling tot 6 weken voor het evenement. Bij een afzegging na die datum kunnen we geen of slechts een gedeeltelijke terugbetaling voorzien.

Schrijf in als standhouder

Even pauze ...

Wij hebben tijdelijk geen ruimte om kasten op vraag opĀ teĀ knappen.

We hopen snel weer van start te gaan met jullie creative ideeĆ«n.Ā 
Bedankt voor het begrip!